טיפול בכאב פטלו פמורלי

במאמר הקודם שעסק בתסמונת כאב פטלו פמורלי, תוארו הגורמים האפשריים לבעיה – החל מגורם שחיקתי, דרך הפן ההתפתחותי ועד למקרי פציעה אקוטית. הכאב שבאזור פיקת הברך ועצם הירך פוגע בסדר היום התקין, ויש הגבלה חמורה בתנועה השוטפת. כעת, נבחן את דרכי האבחון ודרכי טיפול בכאב פטלו פמורלי המתאימים לתרחישים שתוארו. המענה כיום הוא רב גוני ובהחלט מספק אפשרויות מיטביות לשם חזרה לפעילות תקינה של המדור הפטלו- פמורלי בברך. סיבות לאופטימיות יש, אז בואו ונצא לדרך.

אבחון כאב פטלו פמורלי

כפי שראינו במקרים רבים, אבחון בעקבות תלונה על כאב בקדמת הברך יכלול גם במקרה זה תשאול של המטופל; קבלת פרטים על הבעיה, מועד תחילת הכאב, מחזוריותו, תסמינים ספציפיים ונלווים לכאב וכד'. לכל אלה יש להוסיף משתנים שהרופא יביא בחשבון, הקשורים בהיסטוריה של המתלונן – רקע רפואי, גיל וכדומה. בדיקה גופנית ובחינה של מגבלות התנועה, מיקום הכאב שדווח ועוד, יסייעו למומחה אורטופדי להציע את תכנית הטיפול המתאימה.

אפשרויות הטיפול

השלמת המידע הנחוץ, תאפשר כאמור לרופא להציע תכנית טיפול תואמת. בכל הקשור בפתרון כאב פטלו פמורלי, יש כיום אחוזי הצלחה טובים כתוצאה מטיפול בגישה השמרנית. היתרונות ברורים: חזרה מדורגת לשגרה ללא התערבות כירורגית ובהסתמך על מנוחה ופיזיותרפיה. המנוחה נדרשת במיוחד במקרים בהם מופיע הכאב על רקע של עומס יתר על המקום. ניתן אף להשתמש במקרים מסוימים במדרסים או בשרוולים אלסטיים, שיסייעו להגן ולשמור על המקום במשך ההחלמה. המטרה היא להפחית ככל האפשר את המגע והחיכוך של הפיקה עם עצם הירך. חשוב מאוד להקפיד על כך.

כאמור, אחוזי ההצלחה של טיפולים פיזיותרפיים בכאב פטלו פמורלי הם גבוהים. משום כך, חשוב לאבחן את הבעיה בהקדם. אבחון מוקדם יסייע להתחיל מוקדם יותר בטיפול השמרני ולהגיע להחלמה מיטבית.

זקוקים למידע נוסף על אבחון וטיפול בכאב פטלו פמורלי? רוצים לדעת עוד על גורמי הכאב?

ד"ר ירון ברקוביץ הינו מומחה בכירורגיה אורתופדית והחלפת מפרקים וישמח לעמוד לרשותכם. התקשרו למספר שבראש העמוד ונשמח לתאם עבורכם פגישת ייעוץ.

בריאות איתנה.