כמה זמן אורך ניתוח החלפת ברך?

ניתוח החלפת הירך

באופן טבעי, אחת השאלות הנשאלות בהקשר של ניתוח להחלפת ברך נוגעת למשך הניתוח. כמו בניתוחים אחרים, משך הזמן משתנה בהתאם למורכבות ההליך בגופו של כל מטופל ספציפי. ההליך כולל ביצוע חתך במפרק הברך, חשיפת המפרק הפגוע והוצאה של חלקיו הפגומים. אחר כך, מוכנס מפרק מלאכותי שיחובר אל עצם השוק והירך, כך שיוכל למלא את תפקיד המפרק המקורי בצורה זהה לחלוטין. עדיין וכאמור, משך זמן הניתוח משתנה מאדם לאדם. אילו פרמטרים נוספים משפיעים על משך זמן הניתוח והאם יש בכל זאת טווח זמן אחיד, פחות או יותר, לביצוע ההליך בפועל? אחת השאלות היותר מבוקשות בנושא החלפת ברך עתיד לקבל מענה במאמר זה; כמה זמן אורך ניתוח החלפת ברך – התשובות במאמר.

משתנים המשפיעים על משך זמן הניתוח

באופן כללי, משך זמן ניתוח החלפת ברך אינו נחשב לממושך בהשוואה לניתוחים רבים אחרים. הוא אף מוגדר כהליך קצר באופן יחסי. הניתוח עצמו יכול לנוע בטווח של כשעה עד שעתיים מבחינת הביצוע בפועל של ההליך. כפי שתואר לעיל, פרק הזמן הזה מתייחס החל מרגע ביצוע החיתוך ועד לסגירתו של המקום. לכך, יש להוסיף כחלק אינטגרלי את פרק הזמן שכולל את ההליך המקדים של הכנת המטופל, משך זמן ההרדמה וההתעוררות לאחר הניתוח.

חלק חשוב בשאלת משך זמן ביצוע הניתוח מתייחס לשיטה שנבחרה. השיטה הרובוטית שבה פגשנו במספר מאמרים, נחשבת למדויקת יותר. באמצעות השיטה, מבוצעים חתכים מדויקים יותר ואסתטיים יותר במפרק הברך. כזכור, ישנם משתנים הנוגעים ספציפית לאדם המטופל, אשר יקבעו את משך זמן הביצוע של הניתוח. אם למשל, מדובר בבן הגיל השלישי, תינתן תשומת לב נוספת בהליך הכירורגי, וזאת בשל הרגישות הברורה למצבו של המנותח.

רוצים לדעת עוד על משך זמן ניתוח החלפת ברך?

ד"ר ירון ברקוביץ' הוא מומחה בכירורגיה אורתופדית ובהחלפות מפרקים. ברשותו, ניסיון רב בביצוע ניתוחי החלפת מפרק הברך והירך בשיטות מתקדמות, לרבות ההיבט הרובוטי. ד"ר ברקוביץ' עומד לרשותכם בכל שאלה וייעוץ בנושא. מעוניינים בשיחת תיאום?

באפשרותכם לזמן פגישת ייעוץ עמו. התקשרו למספר שבראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל