היכן עושים ניתוח רובוטי?

במאמרים קודמים, התייחסנו לאפשרויות העומדות היום בפני מומחה להחלפת מפרקים לבצע ניתוח החלפת מפרק ברך באמצעות רובוט הנשלט על ידיו, תוך היצמדות להוראותיו ופרשנות מדויקת להנחיות שקיבל. עמדנו גם על טיב הביצוע בשיטה זו, לרבות הפחתה משמעותית של סכנות זיהום וקיצור משמעותי של משך זמן ההחלמה (במיוחד מול השיטה הקלאסית-פתוחה). כמו כן, מתקבלות תוצאות אסתטיות טובות בשל פעילות כירורגית זעיר פולשנית ומדויקת, שאינה מערבת כלי דם, רקמות ושרירים, בשונה מהשיטה הפתוחה. כעת נשאל: היכן עושים ניתוח רובוטי?

היכן כדאי לעבור ניתוח רובוטי?

כיום מבוצע הניתוח באחוזי הצלחה גבוהים, ורופאים מבצעים אותו בתדירות הולכת וגוברת, לנוכח החשיפה לאיכויות השיטה.

מבחינתנו כמטופלים, נרצה לבצע ניתוח החלפת מפרק הירך בתנאים האופטימליים הטובים ביותר. הדבר כולל את המקום המבצע את הניתוח, סוגי הרובוטים הקיימים והרופא המבצע. כל אלה יעניקו לנו שקט נפשי וביטחון שהניתוח אכן יבוצע בתנאים המיטביים עבורנו.

לשם כך, עלינו להעמיק בבדיקת מספר פרמטרים חשובים:

  • הרקע של האורתופד המנתח. עוד לפני שניגש לנושא הרובוטי, ותק הרופא והניסיון הכולל כאורתופד מנתח הם שיקול מרכזי.
  • כמה ניתוחי החלפת ברך הרופא ביצע בשיטה הרובוטית? כעת אנו מגיעים לרמת המיקרו. אם בניתוח רובוטי עסקינן, נרצה כמובן לוודא כי לרופא המטפל יש ניסיון ספציפי בהחלפת מפרק ברך באמצעות השיטה הרובוטית.
  • אחוזי ההצלחה בשיטה תחת אותו אורתופד. חפשו סיפורי הצלחה, עדויות מגוף ראשון בפורומים רפואיים גדולים, סרטוני וידאו מצולמים של האורתופד המנתח ועוד. כל אלו יהוו קנה מידה חשוב להצלחת הניתוח והשיטה תחת ידיו שלו. 
  • ייעוץ עם האורתופד שבחרתם. גיבשתם דעה אודות האורתופד? מצוין. עדיין, לא פגשתם אותו, ומידע (חשוב וחיוני ככל שיהיה), אינו תחליף לפגישה ישירה עם הרופא המנתח. כאן יהא עליכם לשאול הכל; בקשו לראות את הרובוט. בדקו האם יש לכם שפה משותפת עם האורתופד? האם קיבלתם בתום השיחה את המידע שביקשתם? במילים אחרות, האם יצאתם מן הפגישה בהרגשה ש"יש לכם על מי לסמוך"?

לשאלה: היכן עושים ניתוח רובוטי – יש אם כך מענה. הדבר החשוב – אל תהססו, זו זכותכם לקבל את המידע המקיף בנושא. הקפידו על הפרמטרים הללו לקראת הניתוח, גם למען השקט שלכם.

מרגישים שלא קיבלתם את כל המידע הנחוץ לכם?

תוכלו לפנות לד"ר ירון ברקוביץ', מומחה להחלפת מפרקים בשיטה הרובוטית, שישמח לסייע בכל שאלה, התלבטות וייעוץ.    

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל