פיזיותרפיה כטיפול בבורסיטיס טרוכנטרית

התהליך הדלקתי בבורסה – החלל שבין עצם הירך לשרירי הירך, מתאר מצב שכיח המתרחש במיוחד בקרב בני העשור השישי לחייהם. בורסיטיס הירך (Trochanteric Bursitis) מקשה בהחלט על קיום שגרה יומיומית תקינה. הוא מלווה בכאבים במצבים שונים. עם זאת, הפתרונות לבורסיטיס נמצאים, רובם ככולם, במסגרת הטיפול השמרני וללא צורך בהתערבות כירורגית. פעילות פיזיותרפית היא המרכיב העיקרי במסגרת טיפול זה. על פיזיותרפיה כטיפול בבורסיטיס טרוכנטרית – במאמר זה.

בין פיזיותרפיה לבורסיטיס טרוכנטרית

פיזיותרפיה היא כמובן חלק חשוב במקרים טיפוליים רבים. כאשר מדובר בבורסיטיס, אחוזי ההצלחה של טיפול זה הם כאמור גבוהים במיוחד. הם בהחלט מאפשרים חזרה לפעילות התקינה והאופיינית של האדם שסבל מן הדלקת. תסמיני הבורסיטיס, כוללים כאבים צדדיים בחלק העליון והחיצוני של הירך, בעיקר במצבי שכיבה על הצד, אך גם בזמן הליכה או טיפוס במדרגות ושינויי תנוחה של ישיבה ועמידה. סימפטומים אלה יכולים לפגוע בסדר היום של האדם הסובל מהם. גם הפעילות הגופנית הפשוטה ביותר הופכת למכאיבה ומוגבלת. למרות ריבוי הסימנים, אבחון הבורסיטיס חייב להיות מדויק וממוקד, כדי שניתן יהיה לדעת כי אכן מדובר בבורסיטיס ולא בתסמיני מחלה אחרת. כאן, נכנסת הפיזיותרפיה לתמונה כחלק הטיפולי החשוב בירך.   

הפיזיותרפיה במקרי בורסיטיס מורכבת מכמה צעדים חשובים שמטרתם התאמת תכנית טיפולית אישית עד להחלמה. חלק חשוב ממכלול הפיזיותרפיה כולל מנוחה של המקום, לצד פעילות מבוקרת של תרגילים, שמטרתם להפחית עומס על הבורסה ולמנוע שחיקה של שרירי הירך. תרגול תנועה מבוקרת של המפרקים יסייע במיוחד למצבים של כתף קפואה. התרגילים חשובים גם לאחר שהסובל מבורסיטיס מדווח על הקלה משמעותית בכאבים. כך הוא יוכל למנוע חזרה של הדלקת, או לקצר את משך הכאבים במקרה שהיא תשוב. 

אופציות טיפוליות אחרות

במקרים חריפים, ניתן יהיה להשתמש בזריקות, אך עדיין וכאמור, רובם המכריע של מקרי בורסיטיס מגיעים לכדי פתרון באמצעות טיפול שמרני. לצד התרגול המבוקר, הקפדה על תכנית האימון וחיזוק השרירים, ישנה גם חשיבות לעיסוי פיזיותרפי, שיסייע בהרגעה של הרצועות הלוחצות על הבורסה. שילוב צעדים אלו, מעלה במיוחד את סיכויי ההחלמה מבורסיטיס באמצעות פיזיותרפיה.

חשוב להזכיר כי היענות מהירה לתסמינים היא חשובה לטיפול יעיל. לעתים, אנו מניחים כי הכאבים יחלפו מעצמם, ובמשך זמן זה מחריפה הדלקת ופוגעת בשגרה שלנו. אבחון וטיפול מהירים מגבירים את האפקטיביות של מענה פיזיותרפי.

למידע נוסף על המסגרת השמרנית ככלי טיפולי בבורסיטיס, תוכלו לפנות בכל עת אל ד"ר ירון ברקוביץ'. התקשרו למספר שבראש העמוד ונשמח לתאם עבורכם פגישת ייעוץ.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל