נהיגה לאחר החלפת מפרק ירך

לאחר סיום מוצלח של ניתוח להחלפת מפרק ירך, מתחילה לאיטה גם החזרה לשגרת חייו של המטופל. המשמעות היא שפעולות תנועתיות שגרתיות על בסיס יומיומי, שהמטופל לא יכול היה לבצע – חוזרות בצורה הדרגתית לכדי שימוש. בין היתר, אחת הפעולות הרלוונטיות והמשפיעות בסדר היום, היא נהיגה ברכב. בהגעה לעבודה וביציאה ממנה, בביקורי משפחה ועוד, נהיגה עצמאית על רכב אינה אפשרית כמובן בפרק הזמן המיידי לאחר הניתוח. מתי אם כך אפשרית שוב נהיגה לאחר החלפת מפרק ירך?

אז כמה זמן לאחר החלפת מפרק ירך ניתן לשוב לנהוג?

התשובה היא שזמן ההחלמה משתנה ממטופל למטופל ואינו אחיד. יחד עם זאת, ישנו טווח זמן התחלתי מקובל עד לחזרה אל ההגה. זמן ההמתנה המקובל הוא של כמספר שבועות לפחות. בכל אופן, חשוב להיוועץ עם הרופא המנתח ולא להחליט עצמאית על חזרה לנהיגה. כן, גם אם אנו חשים בהטבה במקום, חשוב לא לעשות זאת מיידית.

ככלל, ניתוח החלפת מפרק חייב לכלול פרקי זמן של מספר חודשים, כשניים-שלושה במספר. זאת, לשם החלמה מיטבית. על פי תקופה זו ניתן להבין כי בסיומה, או בסמוך לה, ועפ"י המלצת הרופא, מתרחשת החזרה לנהיגה. יש השבים לנהיגה כבר לאחר ארבעה שבועות, אך לרוב הדבר קורה לאחר כששה שבועות.

החיפזון מן השטן

חשוב לזכור כי אנו לא נמצאים "בתחרות" עם עצמנו. הגוף חייב להסתגל לפעולת הנהיגה בקצב שלו ולא מטעמים אחרים. תחושת הנעת המפרק בצורה חופשייה היא הכרחית לשם חזרה לנהיגה. המפרק חייב לחזור לתפקוד מיטבי, ולכן לא מומלץ לשוב אל ההגה לפני כן.

טווח פרקי הזמן הוא כאמור מדורג ותלוי במצב המטופל ובמשתנים כמו גיל, רקע רפואי וכדומה. לכך יש להוסיף גורמים נרכשים, כמו פיזיותרפיה, על בסיס קבוע. הפיזיותרפיה עוזרת לקצר את משך זמן ההחלמה מהניתוח. בהתאם לכך, היא גם מקצרת את פרק הזמן שבו לא יוכל המטופל לנהוג ברכב.

גורם נוסף הקשור בפעולת הנהיגה שלאחר החלפת המפרק, קשור בנטילת תרופות. משככי כאבים בימים ובשבועות שלאחר הניתוח הם מקובלים. אך עדיין, חשוב להיזהר מפני השפעת תרופות בשעת הנהיגה או בסמוך לה. ערנות היא חלק בלתי נפרד מאחריות כל נהג באשר הוא.

לסיכום

לאור כל זאת, חשוב להגיע אל השורה התחתונה; החלמת הגוף בצורה טבעית היא המכתיבה את זמן החזרה לכביש כנהגים, ולא הרצון שלנו. אנו לא רוצים לגרום לנזק גופני, ולכן מומלץ תמיד להיוועץ ברופא המטפל, שיידע לזהות מתי הזמן הנכון עבורכם לחזור לנהיגה. יש לזכור כי לחברות ביטוח שונות יש קריטריונים משלהן בנוגע לחזרה לנהיגה לאחר ניתוח מבחינת הכיסוי הביטוחי. לכן, יש להתייעץ גם עם סוכן הביטוח.

לייעוץ נוסף ומפורט על משך תקופת ההחלמה, והחזרה לשגרה לאחר החלפת מפרק ירך – ניתן לקבוע שיחת ייעוץ אצל ד"ר ירון ברקוביץ'. לתיאום תור, התקשרו למספר שבראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל