זמן החלמה מארתרוסקופיה של הברך

במאמרים קודמים נדונו יתרונות ניתוח ארתרוסקופי כמענה טיפולי למקרים כמו קרע במניסקוס, ברצועה צולבת קדמית או אחורית, וכן במקרה של פיקת ברך שאינה יציבה. יתרונה הגדול של השיטה הוא ביצוע זעיר-פולשני של שני חתכים בלבד באזור הברך הקדמי. ההשלכה הברורה של שיטה ארתרוסקופית בניתוחי ברך היא קיצור של זמן ההחלמה. נשאל: מהו זמן ההחלמה מארתרוסקופיה של הברך? מתי נוכל לשוב לשגרה יומיומית מיטבית?

זמן החלמה מארתרוסקופיה – טווחי הזמנים

מובן שהדבר משתנה מאדם לאדם, אך באופן כללי ניתן לומר כי כבר בפרק זמן של כשבועיים יכול המנותח לשוב אל פעילות יומיומית מתונה. מאחר שחשיפת המפרק היא מינימלית, הרי שהשיקום הוא אכן קצר טווח באופן יחסי. חשוב ומומלץ לזכור כי קצב ההחלמה המהיר יחסית, עשוי לעתים לבלבל ולגרום לתחושה אצל המטופל כי ביכולתו לבצע פעולות מורכבות יותר. הדברים מכוונים במיוחד עבור מחלים שהוא ספורטאי המבקש לשוב אל ביצוע פעולות אירוביות ואימוני כוח. חשוב שלא לעשות זאת בפרק הזמן הראשוני! הברך חייבת לקבל את קצב ההחלמה המיטבי הדרוש לה.

רגישויות ומגבלות

מומלץ לחזור לפעילות ספורטיבית רק כחודש עד חודשיים לאחר הניתוח. וגם כאן, יש להתייעץ עם הרופא המנתח על מורכבות האימון והפעולות שהמטופל מבקש לבצע. כאבים ורגישויות ייתכנו כמובן, ולכן חשוב לדווח על כך לכירורג שביצע את הניתוח. במקרים חריגים יותר, ייתכנו נפיחויות כתוצאה מזיהום בברך, והדבר מחייב אשפוז. אך עדיין, לרוב, וכפי שהוזכר, חזרה לפעילות שגרתית מתונה היא אפשרית בפרק זמן של כשבועיים.

חשוב בפרק הזמן הסמוך למועד הניתוח, לחזק את הברך עם סדרת תרגילים פיזיותרפיים. גם אם השיקום קצר במקרה של הליך ארתרוסקופי – יש לחזק את המקום. השיקום הוא חלק בלתי נפרד מהליך ההחלמה בכללותו.

ד"ר ירון ברקוביץ' עומד לרשותכם בכל שאלה. לתיאום פגישת ייעוץ עמו התקשרו למספר שבראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל