החלפת מפרק הירך

החלפת מפרק הירך היא דרך מוכחת להחזרת התפקוד היומיומי של הסובלים משחיקה ממושכת. כיצד עושים זאת? 

לא פעם אני נתקל באנשים שמרימים גבה כשהם שומעים על החלפת מפרק הירך. זו הרמת גבה של חשש, של ספק. למה להחליף? המצב שלי כל כך גרוע? מה, כבר הגעתי לגיל שמצריך אדם בריא כמותי להשתמש ב"חלקי חילוף"?

זו גם הסיבה שחלק לא מבוטל מהטיפול שלי הוא גם להסביר ולהרגיע את המטופל. זו לא בושה! מפרק הירך נשחק, כשם שאיברים חשובים אחרים עוברים שחיקה. זה לא נעים, אבל קורה. כשזה קורה, אנחנו יכולים להתעלם מזה לזמן מסוים, עד שהכאבים מכריעים. עם כאבי מפרק כרוניים אי אפשר לזוז, להתנהל או לנוע בצורה חופשית. איכות החיים הופכת לבלתי אפשרית בכל פעולה בסיסית. 

אף אחד לא רוצה להגיע לכך. 

ניתוח החלפת הירך
החלפת מפרק הירך – ד"ר ירון ברקוביץ'

כיצד מגיעים למצב של החלפת המפרק? 

מפרק הירך הוא מפרק נפלא שבנוי בצורה מאוד מתוחכמת. זהו מפרק כדורי שמחבר בין האגן שלנו לגפיים התחתונות. המבנה שלו מאפשר חיבור וזרימה של תפקודים חשובים באגן: כפיפה, קירוב, סיבוב פנימה והחוצה. כל הפעולות האלו לא היו מתקיימות אילולא הסחוס שבין עצמות האגן והירך; כשם שמכונה לא יכולה לפעול ללא שימון החלקים שלה. הסחוס הוא האחראי לכך שכל תנועות האגן תהיינה חלקות, זורמות, קטנות חיכוך וכמובן ללא כאב.

עם השנים, הסחוס נשחק. טראומות, כמו: תאונות, פציעות (לרבות פתיעות ספורט משמעותיות), חוסר פעילות והשמנה – הגורמים לעומס משקל הנשיאה של הירך, או בלאי טבעי הבא לידי ביטוי בגיל השלישי – מביאים להחרפה בפגיעת סיבי הקולגן, עד למצב של דלקת מפרקים ניוונית – אוסטאוארטריטיס.

כיצד מטפלים במפרק הירך?

אני תמיד אעדיף ואשמח לגלות שהסובל מכאבים מגיע אליי בשלב שלא מצריך ניתוח. מניסיוני, טיפול שמרני כמו: פיזיותרפיה, יכול לסייע מאוד בהפחתת הכאבים. לעתים, עם כל הצער, הרס הסחוס הוא בלתי הפיך וטיפול שמרני אינו מסייע בהפחתת הכאבים או ביצירת שגרה סבירה של תנועת האגן. 

בסיטואציה כזו, נמליץ לא פעם על החלפת מפרק. 

באופן כללי, החלפתו של מפרק הירך היא ניתוח להחלפת המפרק שנשחק במפרק ירך מלאכותי. כיצד זה מתבצע? באמצעות מכשור מתקדם, אני מגיע אל אזור המפרק, תןך שמירה מרבית על סיבי השרירים המקיפים, מסיר את המפרק ושותל במקומו מפרק מלאכותי המדמה בצורה מלאה את פעילות המפרק. 

וזה עובד?

בהחלט! אחוזי ההצלחה של ניתוח כזה הם גבוהים ביותר. אחוז מכריע של המנותחים מדווח על שיפור ניכר בתנועה, בסיבובים ובהפחתת הכאבים. עמידות ניתוחי החלפת המפרק היא לשנים רבות.

עדיין חוששים? לא בטוחים ביעילות הטיפול של החלפת מפרק הירך?

אני אשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה בנושא. 

אתם יותר ממוזמנים ליצור קשר בהקדם, ולקבל מענה מקצועי ומהיר מד"ר ירון ברקוביץ', מומחה לכירורגיה אורתופדית והחלפות מפרקים.

 

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל