החלפת ברך במבוגרים בשיטה הפתוחה

אוכלוסיית הגיל השלישי היא רגישה מטבעה. האם טיפול כירורגי בגישה הפתוחה- קלאסית, אשר כולל מעורבות מירבית של כלי דם ורקמות הוא רלוונטי עבורה? על התאמת החלפת ברך במבוגרים בשיטה הפתוחה ובשיטות נוספות- במאמר החשוב שלפניכם.

מישהו טען פעם שהחיים הם הלונה פארק הגדול, המרגש והמסעיר ביותר – הוא כנראה צדק. החיים מזמנים לנו אינספור הזדמנויות לטעום, לראות, לפרוח, להיכשל וללמוד – אך לא תמצאו כאן תמיד רק כיף. לצד שפע ההזדמנויות המסחררות, שגרת החיים המודרנית מזמנת גם עומסים נפשיים ופיזיים, חזרתיות ושחיקה. כדרך הטבע וככל חפץ או בריה בעולמנו – גם גופנו הולך ומתבלה לאורך השנים – נשחק משימוש ומזוקן. כאשר הגוף מתחיל לאבד מן החוזק שלו, אחת הנפגעות היא רקמת הסחוס. הסובלים משחיקת סחוס יעידו כי מדובר בחוויה לא קלה – כאבים עזים, צמצום טווח התנועה ונוקשות בברכיים הם רק חלק מהתסמינים המתישים המתלווים לפגיעה מן הסוג הזה.

על הגיל השלישי והחלפת ברך

כאשר מדובר באוכלוסיית הגיל השלישי, נעדיף תמיד לפנות בראש ובראשונה לטיפול שמרני הכולל תרופות ופיזיותרפיה. במקרים בהם הסחוס נפגע באופן משמעותי ומתקיימת הפרעה ניכרת לאורח חייו ותפקודו של המטופל – יש לשקול החלפת מפרק ברך.

ניתוח להחלפת ברך הינו הליך להחלפה של הסחוס הפגוע בשתל מלאכותי. במהלך הניתוח מסיר הרופא את קצה הסחוס והעצם הפגומים (מדובר בשכבה דקיקה של כס"מ). לאחר מכן, ובאמצעות טכנולוגיה ייחודית – ממקם המנתח את השתל המלאכותי.

עד לפני מספר שנים, הניתוח היה מתבצע בגישה הקלאסית. זאת כאשר המכוונים לביצוע החיתוכים היו פחות מדויקים. כיום, ניתן לבצע את הניתוח באופן מדויק ומותאם יותר כשלרשותנו השיטה הרובוטית.

כאמור, ישנן מספר שיטות כירורגיות לביצוע ההליך, אך לשיטה הרובוטית יתרונות רבים מספור. במסגרת ההליך הרובוטי, מסתייע המנתח במגוון מערכות טכנולוגיות חדישות ומשוכללות. טכנולוגיות אלו מאפשרות לו לנהל ניתוח מיטבי: הגישה מאפשרת שליטה מדויקת בכל שלבי ההליך, מגע ופגיעה קטנים ככל הניתן בשרירים, גידים והרקמות הממוקמים באזור, חיתוך מינימלי.  כל אלו, יסייעו למטופל לעמוד על הרגליים במהרה ולשוב להנות – מהר ככל הניתן.

זקוקים למידע נוסף? אנו מזמינים אתכם לפנות אל ד"ר ירון ברקוביץ, שישמח לייעץ, להסביר ולסייע.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל