ברך נפוחה וכואבת

בעיית ברך נפוחה וכואבת עשויה להיות סימפטום למספר בעיות. חלקן מצריכות טיפול מקומי, וחלקן חמורות העשויות להסתבך. 

בין אם אנו צעירים או מבוגרים, בגילאי העשרה או בעשור החמישי והשישי לחיינו, סיטואציה של ברך נפוחה וכואבת היא תופעה שחווינו לא פעם. הסיבות לכך מגוונות. זה יכול להתחיל מאירוע אקוטי של נפילה, חבטה או חבלה אחרת במהלך פעילות גופנית או בזמן עבודה. זה יכול לקרות כתוצאה מבלאי ושחיקה הקשורים בגיל, בהיסטוריה משפחתית וברקע רפואי.

מאפיינים

מגוון התרחישים יכול להסתיים בהחלמה בפרק זמן מהיר יחסית. יחד עם זאת, יכול הדבר להצביע על סיבוך ובעיה העלולה להגיע לכדי התערבות כירורגית.

אם בוחנים את הסיבות לכאב ולנפיחות, הרי שאחד המאפיינים הבולטים לברך כואבת ונפוחה נובע ממחלה ניוונית של הסחוס. זוהי שחיקת הסחוס המוכרת, והיא אופיינית לבני חמישים ושישים פלוס. שחיקה כזו עשויה להביא גם למצב של דלקת בברך. יש לזכור, כי גם דלקת בברך אינה מאופיינת לסוג דלקתי אחד, כפי שמוכיח המקרה של דלקת בורסיטיס.

הזכרנו את הגיל כגורם לשחיקה ולכאב. במקרי מחלה ניוונית של מפרק הברך, אנו עדים למחלה המאיצה את "הזדקנות" הברך, הרגישות וסף הכאבים שלה. היא יכולה לנבוע מסיבות גנטיות, או כתוצאה משחיקה מתמשכת.   

מאפיינים נוספים לבעיה, יכולים להיות כרוכים בבעיית יציבות של מפרק הברך ומנח כף הרגל. פגיעה או מבנה פגום של עצם השוק ו/או עצם הירך- עשויים לגרום לכך.

טיפול

כאמור, מגוון הסיבות לכאבים בברך מצריך מגוון סוגי מענה; החל מפגיעה קלה וקירור המקום עד להורדת הנפיחות, דרך כדורים נוגדי דלקת להפחתתה, ועד למקרים של צילום רנטגן למקום לשם אבחנה, מיפוי עצמות ואולטרסאונד. כל אלה אמורים לספק מענה במקרים מורכבים יותר של דרגות כאב. במקרים בהם המתלונן יתאר את המשך והחרפת הכאבים, יתכן צורך בניקוז נוזלים ושליחתם לבדיקה.

באופן כללי, אם הברך נפוחה, בשלב הראשוני יש לקרר אותה ולהימנע מפעילות גופנית מסיבית. הדברים בוודאי אמורים לגבי כזו המאמצת את האזור הסמוך לברך.

סובלים מברך כואבת ונפוחה?

למידע נוסף, פנו אל ד"ר ברקוביץ'.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל