שיטה רובוטית להחלפת ברך – שאלות ותשובות

השיטה הרובוטית, כפי שקראנו והעשרנו אודותיה במאמרים רבים בבלוג זה, היא נכס. מדובר במהפכה של ממש בתחום החלפת מפרקי ברך. חשיפת השיטה ויתרונותיה, מביאים באופן טבעי לעלייה בשיח החברתי אודות הרובוט שנשלט על ידי רופא מנתח, המבצע בדיוק מקסימלי הליכים כירורגיים מתקדמים ומורכבים. העלייה בשיח ובהתעניינות בשיטה, מביאה גם לשאלות נוספות וחדשות, שראוי לתת עליהן מענה התחלתי או נרחב יותר ביחס לאזכורם במאמרים קודמים. השאלות שלכם מוכנות, גם התשובות שלנו. שיטה רובוטית להחלפת ברך – הנה מה שהיה חשוב לכם לדעת.

האם הרובוט עשוי להתקשות בזמן הכנסת המשתל המלאכותי למקומו?

התשובה היא לא. במסגרת השיטה, יכול אורתופד מומחה להכין סימולציה מקדימה מדויקת ביותר של השתל. לאחריה, הוא יבצע פעולה כירורגית מדויקת, שבמסגרתה "יולבש" המשתל במיקום המדויק שבו היה המפרק המקורי שהתנוון והוצא.

האם נכון לומר שרוב המבצעים השתלת מפרק בשיטה זו הם מבוגרים?

הדבר נכון. רוב הניתוחים מתקיימים לנוכח ניוון המפרק הקיים ושחיקתו בשל אוסטאוארטריטיס. הדבר אופייני למבוגרים שנמצאים במהלך העשור השביעי לחייהם. עם זאת, קיימים מקרים של הריסת המפרק אצל צעירים יותר בשל תאונה חמורה או פגם מולד.

היכן עומדת ישראל ביחס לעולם בביצוע ניתוחים רובוטיים להחלפת מפרק ברך?

בישראל מבוצעים ניתוחי החלפת ברך בשיטה הרובוטית במשך 3 שנים. בעולם החלו בכך מספר שנים לפני כן. עדיין, ישראל בהחלט נמצאת "במקום טוב" של ביצועים שכיחים ומוצלחים של הניתוח במרכזים רפואיים מובילים.

אם שיטה רובוטית להחלפת ברך מאוד יעילה, מדוע לא להשתמש בה בקביעות?

כמו במקרים רפואיים אחרים, המטרה הראשונית היא להציע למטופל את האופציה השמרנית הכוללת טיפולי פיזיותרפיה. במקרה שהטיפול לא צלח, ואם הזרקות לא הביאו לשיפור בשגרת היומיום ובהפחתת הכאבים, מוצע ההליך הכירורגי.

ניתוח רובוטי? יש לכם כתובת

ד"ר ירון ברקוביץ', אורתופד מומחה וכירורג מוביל בביצוע ניתוחי החלפת מפרקים בשיטה הרובוטית. הוא עומד לרשותכם בכל שאלה, וכמובן גם בביצוע ההליך במקצועיות ובניסיונו הרב בתחום.

מאחורי ד"ר ברקוביץ', מאות מנותחים בהצלחה מלאה בשיטה הרובוטית. התקשרו כבר כעת למספר שבראש העמוד ונשמח לתאם עבורכם פגישת ייעוץ מקצועית.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל