ניתוח החלפת ברך: סיכונים וסיבוכים אפשריים

ניתוח החלפת ברך

ניתוחי החלפת ברך נחשבים בין הניתוחים הנפוצים והמוצלחים ביותר בתחום האורתופדיה. אחוזי ההצלחה של החלפות ברך עומדים על למעלה מ-85% לצד אחוז סיכונים נמוך, במיוחד בניתוחים הנעשים בגישה הרובוטית. לצד זאת, עדיין מדובר בניתוח שכרוך בסיכונים מסוימים בשל היותו הליך פולשני, כמו כל הליך כירורגי אחר. במאמר זה נתמקד בסיבוכים אפשריים של ניתוח החלפת ברך, וכיצד ניתן להפחית סיכונים לקראת הניתוח.

מה משפיע על רמת הסיכון?

חשוב להדגיש כי רמת הסיכון משתנה ממטופל למטופל, בהתאם למצב בריאותי, מחלות רקע, גיל ומאפיינים נוספים. כאמור, גם הגישה הניתוחית יכולה להשפיע. החלפת ברך רובוטית מפחיתה משמעותית את הסיכון לסיבוכים קשים, מאחר שהמערכת הרובוטית מאפשרת לתכנן את הניתוח ברמת דיוק גבוהה ביותר. זה מוביל לחיתוך מדויק יותר לצורך התקנת המשתל והתאמתו באופן מירבי לאנטומיה של המטופל. בכך, המטופל מאבד פחות דם – והסיכון לתסחיפים, זיהומים וסיבוכים אחרים יורד משמעותית בניתוחים הנעשים בגישה זו.

סיכונים וסיבוכים אפשריים לאחר הניתוח

סיבוכים יכולים להופיע בשל זיהום, פגיעה עצבית, סיבוכי הרדמה, רקמה צלקתית באזור המנותח, וכן מחלות רקע של המטופל. סיבוכים אלה יכולים להתבטא בנפיחות מקומית, שבר, נוקשות של המפרק, חוסר תחושה בצד הברך וכאב כרוני. חלק מן התופעות הללו יכולות להיות זמניות וחלק ממושכות. מרביתן ניתנות לטיפול באמצעים שונים. אך חשוב לחזור ולהדגיש כי הסבירות להתפתחותן לאחר הניתוח היא נמוכה – ומרבית המטופלים מדווחים על שיפור ניכר באיכות חייהם.

איך ניתן להפחית סיכונים לקראת ניתוח החלפת ברך?

אצל מטופלים הסובלים ממחלות רקע (מחלות לב וכלי דם, סוכרת ועוד), ועשויים להיות בסיכון גבוה יותר, יינקטו צעדים נוספים כדי לוודא שהניתוח בטוח עבורם. הצעדים כוללים התייעצות עם הרופא המומחה הרלוונטי, כמו גם ביצוע בדיקות נוספות במידת הצורך. כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים מבעוד מועד, מומלץ להפסיק לעשן ולהימנע מנטילת תרופות לדיכוי הורמונלי, המשפיעות על הסיכון להיווצרותם של קרישי דם. כמו כן, ישנן פעולות נוספות שניתן לעשות גם אחרי הניתוח להפחתת הסיכון לסיבוכים, החשובה שבהן היא להיות בתנועה מוקדם ככל הניתן.

בחירה במנתח מיומן ומנוסה בניתוחים אלה, היא דרך נוספת להפחית את הסיכון לסיבוכים. ד״ר ירון ברקוביץ הוא מנהל מחלקה אורתופדית ומומחה להחלפות מפרקים. לתיאום פגישת ייעוץ וקבלת מידע נוסף על ההליך, התקשרו למספר בראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל