ניתוח החלפת ברך בגיל מבוגר: מה חשוב לדעת?

ניתוח החלפת ברך

שחיקת סחוס במפרקים היא אחת הבעיות השכיחות ביותר בקרב בני הגיל השלישי. מרבית האנשים בני ה-60 ומעלה יסבלו משחיקת סחוס ברמה כלשהי, בעיקר במפרק הברך. שחיקה זו, המתרחשת באופן טבעי ככל שעולים עם הגיל, יכולה להוביל לכאבים ולפגיעה בתפקוד היומיומי. מכיוון שמדובר בבעיה כרונית נפוצה באוכלוסייה המבוגרת, בעשורים האחרונים פותחו מגוון שיטות ניתוחיות מתקדמות כדי להביא לפתרון יעיל. שיטות אלה פותחו במיוחד כדי לענות על הצורך להשבת איכות החיים עבור בני הגיל השלישי הסובלים משחיקת סחוס. מה חשוב לדעת על ניתוח החלפת ברך בגיל מבוגר? כל התשובות במאמר הבא.

האם אני מבוגר מדי לניתוח החלפת מפרק ברך?

מטופלים רבים בני הגיל השלישי חושדים כי לא יימצאו מתאימים לעבור ניתוח החלפת ברך בגיל מבוגר. אך חשוב לדעת כי גיל בפני עצמו אינו מהווה פרמטר לבדיקת התאמה לניתוח. הפרמטרים העיקריים הם מצב בריאותי, תפקוד פיזי ותפקוד מנטלי:

  • מצב בריאותי – לרבות מחלות רקע ותרופות הניטלות באופן קבוע.
  • תפקוד פיזי – כולל תלונות על כאבים ורמת המגבלה התפקודית בברך, כמו בדיקת כושר גופני, המסייעת לדעת אם תהליך השיקום עתיד לעבור בהצלחה.
  • תפקוד מנטלי – בחינת היכולת של המטופל להבין את שלבי התהליך, השלכות הניתוח וכדומה.

מטופל בן 60 עם מחלות רקע משמעותיות עשוי להימצא פחות מתאים לניתוח ממטופל בן 70 במצב בריאותי טוב. לצד זאת, אין ספק שככל שאנו מתבגרים, הסיכוי לבעיות בריאותיות עולה. על כל מקרה, יש להדגיש כי הרופא המנתח בוחן כל מקרה לגופו.

האם ניתוח בגיל מבוגר עשוי להיות מסוכן?

במרבית המקרים, תועלת הניתוח עולה על הסיכון, ולכן היום נעשים הרבה יותר ניתוחים מסוג זה בגיל המבוגר ממה שנעשו בעבר. כמו כן, הגישות המתקדמות הקיימות היום, כמו החלפת ברך רובוטית, מאפשרות רמת דיוק גבוהה יותר.

מעוניינים בפרטים נוספים אודות הניתוח? ד״ר ירון ברקוביץ הוא מומחה להחלפת מפרקים, בעל ניסיון עשיר בניתוחים אלה, כולל החלפת ברך רובוטית. לתיאום פגישת ייעוץ התקשרו למספר בראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל