מתי צריך אורתופד לברך?

המענה לשאלה מתי צריך אורתופד לברך שלנו – מחייב כמה הסברים חשובים. כדאי לדעת.

חלק לא מבוטל מהאוכלוסייה ימצא עצמו סובל בשלב כלשהו מכאבי ברכיים. כאבים אלו יכולים להימשך זמן קצר וחלקם זמן ארוך שישפיע על סדר היום התקין. בחלק מהמקרים אנו נחפזים להיבהל ללא סיבה, ובחלקם מגלים אחריות מונעת ופונים בזמן. כיצד באמת נדע למי לפנות? מתי צריך אורתופד לברך הכואבת?

ההיכרות עם הגוף שלנו

זו אולי קלישאה שחוקה, אבל אנחנו מכירים את הגוף שלנו. משום כך, כשאנחנו מרגישים כאב בברך, אנו יודעים על סמך הרקע שלנו עם מקרים קודמים מה נחוץ לנו. בעיות קודמות הקשורות לברך, סף הכאב וכד', חבלות או כאבי ברכיים כרוניים הם דוגמה מצוינת למקרים שבהם מומלץ לפנות ישירות אל האורתופד המומחה בהבנה נקודתית רחבה יותר מאשר רופא המשפחה. ניתן ורצוי במקרים אלו לדלג על פנייה לרופא המשפחה.

קבוצות גיל מתקדם

הברך שלנו עוברת קילומטראז' לא קטן. בהקשר הזה, נושא הגיל הוא חלק משמעותי.

כאבי ברכיים הם בעיה שכיחה, בעיקר כשמדובר באנשים הנמצאים בעשור השישי והשביעי לחייהם. עבור אוכלוסייה זו, יש לקחת בחשבון את המחלות הניווניות של הברך; אלו שכיחות בגילאי 60 ומעלה וחשוב לטפל בהן בהקדם. חשוב לזכור שסף הכאב אצל אוכלוסייה בגירה קטן יותר מאוכלוסייה צעירה, וכמובן את הרצון שלנו לטרטר כמה שפחות את המטופל. לרוב, מטופלים מבוגרים מדווחים ומתארים יותר תחושות כאב. לכן גם כאן מומלץ להגיע ישירות אל אורתופד.

במידה וטיפול שמרני לא יהיה אפקטיבי עבורם, יידע האורתופד להמליץ להם על טיפולים באמצעות ניתוח רובוטי להחלפת הברך.

מה עם צעירים?

צעירים לא חסינים מכאבי ברכיים. פציעות ספורט שבהן בולט הסיבוב של הברך הן שכיחות. משום כך, כאבים ופציעות של העוסקים בענף כאב כרוני או חד המלווה בתחושה שמקשה עליכם משמעותית לבצע פעולות פשוטות- רצוי ומומלץ לפנות לאורתופד.

מה עוד צריך לדעת על הברך?

זכרו כי הברך שלכם היא שלכם בלבד. אתם מכירים היטב את הגוף שלכם, וגם אם פניתם לקבלת חוות דעת מאנשים שאתם סומכים עליהם – זו עדיין לא תחלופה לרפואה ולאורתופד.

אתם עדיין לא בטוחים מתי צריך אורתופד לברך שלכם? רוצים לדעת עוד על טיפולי ברכיים?

מומלץ הדבר שלא להשאיר את הספק בצד. אם אינכם בטוחים במהות הפציעה בברך ומרגישים מהוססים לגבי פנייה לאורתופד, צרו עוד היום קשר לבירור פרטים נוספים בנושא.

זכרו: כשיש ספק, תנו לאורתופד שלכם להסיר אותו.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל