כאבי ירך אצל נשים

כאשר מדובר בכאבים סביב מפרק הירך, הרי שהשכיחות המגדרית של התופעה גבוהה יותר אצל נשים. בין שמדובר בכאב המגיע ישירות ממפרק הירך, ובין שמדובר בהקרנת כאב ממקור כמו גב ובטן, כאבי ירך מופיעים אצל נשים בתדירות לא מבוטלת – מהעשור השני ועד השישי לחייהן. מה גורם לכאבי ירך אצל נשים וכיצד מתמודדים עם התופעה?

רקע לכאבי ירך נשיים

כבר בגיל צעיר, מתבגרות חשופות לפגיעות בירך. הדברים אמורים במיוחד אם הן מנהלות אורח חיים פעיל ועוסקות בפעילויות ספורטיביות במסגרות שונות. מחוג ג'ודו ועד לבלט, עלולות להופיע פגיעות בירך, וכך, מתאמנות בגילאים אלו חשופות יותר לחריקות (הקליקים המפורסמים), כתוצאה מנקישות בצד הירך. חיכוך זה מדגיש את הצורך בחימום לפני כל אימון. סוג נוסף של פגיעה הוא כתוצאה מקרע בלברום, המתרחש על רקע של מבנה עצמות לקוי. קרע הלברום מופיע בעיקר בקרב מתבגרות, ובקרב אלו המצויות בעשור השני לחייהן.

אם בגיל צעיר בעיקר מייחסים כאבי ירך למבנה עצמות ובעיית גמישות, הרי שנשים הסובלות מכאבי ירך בגיל מבוגר יותר – 30 ואילך, מתאפיינות במגוון רחב יותר של סיבות. זה יכול לבוא לידי ביטוי מהשפעות הורמונליות בתקופת ההיריון, דרך הפרדות של עצמות האגן וכדומה. פציעות האגן אופייניות גם כתוצאה משחיקה מצטברת בשל פעילות גופנית אינטנסיבית. שחיקה זו מוצאת ביטוי גדול יותר כאשר האישה נמצאת בעשור החמישי והשישי לחייה.

אבחון וטיפול

לאור כל אלה, חשוב לאבחן מוקדם את הכאבים, כך שניתן יהיה להציע דרך טיפול מתאימה. צילומי רנטגן או MRI הם כלים אבחוניים מצוינים לקרע בלברום ולתופעות כאב אחרות המדווחות על ידי המתלוננת. לצד האבחון, יובאו בחשבון פרמטרים כמו גיל האישה, הרקע הרפואי וסוג הפעילות שהיא מבצעת.

לאחר אבחון מדויק יוצע הטיפול. ככלל, טיפולים שמרניים הבאים לידי ביטוי בפיזיותרפיה ובמנוחה, הם כלי שימושי ומאוד מומלץ ע"י מומחי ברך וירך. זה תקף כמובן גם למקרי כאבי ירך בקרב נשים. המטרה היא להפחית את העומס על המקום ולהגמיש אותו ככל הניתן. במידת הצורך, ניתן לשלב תרופות וזריקות PRP. הן יסייעו למטופלת לחזור לשגרת חיים תקינה ככל האפשר. 

לפרטים נוספים על כאבי ירך ותיאום פגישת ייעוץ עם ד"ר ירון ברקוביץ, התקשרו למספר שבראש העמוד.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל