טיפול בדלקת הירך

ניתוח החלפת הירך

בורסיטיס בירך? פחד לבצע פעולות בסיסיות? טיפול נכון בדלקת באזור הירך מאפשר לברך ולירך שלנו לחזור לפעילות שוטפת ומהירה.

עליית מדרגות, שכיבה על צד הגוף והליכה הן פעולות בסיסיות, כמעט יומיומיות. עבור הסובלים מכאבים בחלק העליון של צידה החיצוני של הירך – מדובר בסיוט. יחד עם זאת, יש כיום מענה הולם בדמות טיפול שמרני בדלקת הירך. אפשר להפסיק לסבול ולהתחיל להפנים.

היכן זה קורה?

הדלקת מתרחשת במיקום הסמוך למפרק הירך שלנו – הבורסה.

הבורסה מהווה אזור הפרדה בין גידי השרירים לעצם הירך. זהו חלל המכיל שקיק נוזלי היוצר מעין פעולת ריכוך בחיץ שביניהם; אם תרצו, הדבר דומה לפעולת השימון וההפרדה שעושה הסחוס שלנו.

בפעילות תקינה נמנע החיכוך והשחיקה בין הגידים לעצם. אין עומס-יתר על השריר שלנו, ונשמרים האיזון והשגרה של הגידים בפעולות רגילות של הליכה ושכיבה.

ומה קורה כשלא כך פני הדברים?

מצב דלקתי בבורסה נוצר כאשר נוצר לחץ על המפרקים האחרים ברגל. זה יכול לקרות כתוצאה מפעילות גופנית מוגזמת, עודף משקל או כתוצאה משחיקה של המפרק, לרוב אצל נשים בעשור השישי לחייהן.

במצב זה של לחץ על מפרק, השרירים שלנו רוצים "לפצות" על העומס באותו מפרק הספציפי ו"נחלצות לעזרה" בחלוקת העומס. הבעיה היא שהעבודה הנוספת והמאומצת שלהם באה על חשבון הבורסה שליד מפרק הירך. נוצר לחץ עליה, ומכאן הדרך עד לדלקת בבורסה היא קצרה.

תסמיני דלקת בירך

העומס שנוצר ובעקבותיו הדלקת בירך, פוגעים בשגרת היום-יום שלנו.

הכאב וההגבלה במצב של שכיבה, לרוב בשכיבה על הצד, לצד פעולות בסיסיות, כמו טיפוס מדרגות – שהופכות קשות ומכאיבות, לא מאפשרים לנו תנועה והתנהגות שכיחות. מצבים נוספים של כאב יתבטאו בעמידה על רגל אחת, בהליכה ממושכת או בהעמסת משקל לא-שוויוני על צדה של הירך הפגועה.

הקושי וההגבלה מתבטאים בצליעה, סחיבת רגל, חשש פסיכולוגי מביצוע פעולה ועיוותי כאב בזמן מאמץ של הירך.

טיפול שמרני בדלקת הירך

כמו בבעיות דומות, המטרה ההתחלתית היא לחפש את אופציית הטיפול שאינו מצריך ניתוח.

טיפול שמרני בירך מתבטא בכמה אפשרויות:

פיזיותרפיה ועיסוי: עיסוי המקום בצורה מקצועית ע"י פיזיותרפיסט מיומן – תגביר הזרמת דם לאזור הפגוע, כמו גם תיעול החמצן לגידי השריר שליד הירך.

תרגול אישי: התאמת פעילות ספציפית למטופל. תכנית מוסדרת של תרגילים ומתיחות לחיזוק האזור שמסביב לירך, אשר יפחיתו את העומס על הגידים ש"עבדו קשה" ולחצו על הבורסה. כך תגדל גם זרימת הדם החשובה למקום.

נוגדי דלקת שאינם סטרואידים: במסגרת טיפול שמרני, הקלה על כאבים ללא שימוש בסטרואידים לכאבים חזקים

גלי הלם: במידה והטיפול השמרני לא הביא להפחתת הכאב, שילוב של גלי הלם עם פיזיותרפיה הוא מומלץ. יתרונם של גלי ההלם הוא בכך שהם חודרים לעומק המקום הכואב, מזרימים אליו דם ומסלקים ממנו רעלים. הפולסים משפיעים על פרשנות הכאב בתדר המוחי ומפחיתים אותו.

מהו הטיפול הנכון עבורכם?

ד"ר ברקוביץ' יציע לכם טיפול בדלקת הירך – המותאם באופן ספציפי לבעיה שאתם חווים.

צרו קשר עוד היום.

אין צורך להמשיך ולסבול מכאבים!