התייעצות עם רופא ברך

התייעצות עם רופא מומחה לברך היא הכרח לפני ואחרי הליכים כירורגיים, כמו גם בבעיות כרוניות ובעיות שצצו לפתע ומפריעות לשגרת היום יום שלנו. השאלה היא כמובן: מתי לפנות?

למרות שקיימת מודעות הולכת וגוברת לבריאותנו ולפנייה למומחים בעת הצורך, התייעצות עם רופא ברך נתפסת לעתים כהמלצה. נכון שכאשר אנו עומדים לפני הליך כירורגי בברך, הייעוץ הופך לקריטי. מיוזמתנו, אנו רוצים לברר עוד פרטים, לפתור עוד סוגיה, לברר שהכל ברור לנו לפני הניתוח ולאחריו. ועדיין, במקרים רבים אחרים הקשורים בבעיות ברך, אנו מחליטים על דעת עצמנו שלא לגשת לייעוץ אצל אורתופד מומחה.

הסיבות מגוונות – חוסר בזמן פנוי, חוסר חשק, האמונה שאם מדובר בזימון תור – יחלוף הכאב מעצמו עד לזמן הבדיקה ועוד. בחלק לא מבוטל מן המקרים, אנו מחמירים בעיה שהתפתחה מעצם העובדה שלא פנינו לייעוץ בזמן. חלק ממקרים אלו יגיע בסופו של דבר לכדי פנייה, רק כאשר הכאבים יהיו חזקים מדי. הגבלת התנועה בברך תהיה גדולה מכדי שנוכל להכיל אותה. מצד שני, ישנם כמובן מקרים – בהם הגענו להתייעצות מתוך חשש, שהסתיים עם חיוך של האורתופד שאמר: "ידידי, אין לך שום דבר". 

אז מתי כן לפנות?

תחושות הכאב והחשש הן כמובן סלקטיביות. יחד עם זאת, כאבים הנמשכים מעל למספר ימים מחייבים לפחות פנייה להתייעצות ראשונית. דברים אלו אמורים במיוחד לגבי אנשים הנמצאים בעשור השישי לחייהם וחשים בכאב. כאב זה מתייחס לשחיקה במקום שהקשה והגביל אותם בעבר.

נתייחס לרגע אל כאבים הנובעים מאירוע אקוטי ונקודתי של חבלה כתוצאה ממכה או נפילה. כאבים אלו מאופיינים בכאב חד במקום הפגיעה, ומחייבים לפנות לייעוץ ראשוני מהיר. הפנייה אל הרופא מיידית ואינה קשורה לגיל המטופל. צילומי דימות של הברך הם לרוב הכרח בעת פגיעה נקודתית. יחד עם זאת, גם בעת פנייה אל אורתופד ללא פציעה נקודתית, יש להגיע לייעוץ עמו עם תוצאות דימות של הברך.

התייעצות עם אורתופד מומחה חייבת לכלול את "כל הקלפים על השולחן". מלבד צילום הדימות, חובה עלינו לספק כל מידע רלוונטי לשם קבלת אבחון מדויק ביותר; תדירות הכאבים, היכן בדיוק הם ממוקמים? האם הם מקרינים למקומות אחרים סביב הברך? האם הכאבים הולכים וחוזרים? באילו פעולות מסוימות אנו מרגישים את סף הכאבים גבוה במיוחד וכדומה.

ניסיונו של האורתופד המומחה

אך ברור הדבר, שנרצה לקבל חוות דעת וייעוץ מן הטובים ביותר בתחומם. לכן, אורתופדים מומלצים באתרי מידע, או על ידי מקורבים למטופל, לצד מידע על מומחיותו, ניסיונו ותפקידיו של האורתופד שאליו אנו רוצים לפנות לייעוץ – חשובים ביותר.

זקוקים לייעוץ שכזה?

כמומחה בכירורגיה אורתופדית והחלפת מפרקים, לרבות טיפול בבעיות ברכיים – ד״ר ברקוביץ ישמח לעמוד לרשותכם.  

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל