החלפת מפרק חוזרת

החלפת מפרק חוזרת, כשמה כן היא; מדובר בהחלפה חוזרת של מפרק הירך שהושתל בגוף המטופל.

ישנן מספר סיבות להחלפת המפרק; השורה התחתונה היא שמפרק הירך שהוחלף פעם אחת – אינו יכול עוד למלא את תפקידו. הסיבות לכך יפורטו בהמשך. הדבר מחייב החלפה נוספת שלו, על מנת לשוב לתפקוד מקסימלי של מפרק הירך אצל המטופל.
למה זה קורה?
כעיקרון, ברוב מכריע של המקרים, מדובר בהליך רלוונטי לאוכלוסייה המבוגרת; אלו אנשים שהמשתל שהונח במקומו נשחק, נפגע או הזדהם אצלם במשך פרק הזמן. החלפת מפרק חוזרת הינה הכרחית לחזרה לתפקוד מיטבי ולמניעת כאב אצל המטופלים. בואו ונבחן בהרחבה את הסיבות שתוארו.

שחיקת מפרק

סיבה זו היא אחת השכיחות בהחלפת מפרק חוזרת. הסיבה לכך נעוצה בשחיקת החומר של המפרק החלופי והתפוררות חלקים קטנים ממנו העשויים מפלסטיק. חלקים קטנים אלו מתפוררים ומתפזרים בצורה הגוררת מצב של זיהוים כ"פולשים" על ידי תאי הדם הלבנים.

כתוצאה מכך, תאי הדם תוקפים, פוגעים ומכרסמים בעצם המקיף את המשתל. הפגיעה בעצם מכאיבה ומגבילה את המטופל. היא אינה מאפשרת לו תנועה חופשית ומחייבת החלפת מפרק בשנית.

זיהום מפרק

החלפת המפרק בסיטואציה כזו נגרמת כתוצאה מזיהום המגיע מדרכי השתן. זיהום כזה מוצא עצמו בקרבת המשתל ומזהם אותו. במקרה זה, גוברת אחריותו של האורתופד, שכן טיפול זה מחייב אותו לידי מיומנות גבוהה ביותר בהשתלה החוזרת.
הניתוח עצמו מורכב יותר ומחולק למספר שלבים: ראשית, מוסר כמובן המשתל המזוהם ולאחריו מותקן במקומו תותב זמני. עוד לפני החלפת המפרק במשתל הקבוע – יינתן למטופל במשך התקופה טיפול אנטיביוטי. הדבר הכרחי למניעת זיהומים בנקודת ההחלפה החוזרת.

רק לאחר מכן ולאחר בחינת המקום כנקי מזיהומים, תתאפשר למנתח האופציה להשתיל את המשתל הקבוע בבטחה וללא אזור מזוהם.

רמת המיומנות

כמו ניתוחים חוזרים אחרים, גם החלפת מפרק חוזרת מחייבת מיומנות גבוהה ביותר של האורתופד המבצע. השתלה נוספת באותו אזור מחייבת משנה זהירות גבוה במיוחד; זאת בהתחשב בתהליך הכולל השתלה חוזרת, הוצאת משתל מזוהם או שחוק וכמובן גילו המתקדם יחסית של המנותח.
לכן ודאו ובדקו היטב את רמת המומחיות של האורתופד המבצע את ההליך. אורתופד כירורג מומחה, בעל רקע וותק בביצוע השתלות מסוג זה עדיף כמובן.
בחרו רק במיומנים בתחומם, וחפשו אודותיהם מידע ויזואלי, כמו סרטונים ומצגות של החלפות מפרק. הסרטונים מציגים בצורה ברורה ומוחשית את ההליך.

רוצים לדעת עוד?

ליצירת קשר, לבירורים ולקריאה נוספת אודות החלפה חוזרת של מפרק הירך; ייעוץ בנושא או זימון תור, לחצו כאן

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​

מרפאות מומחים בי"ח אלישע

מרפאת בסט מדיקל